HOMELOGIN

VRAGEN VAN DE BANK

Ben je bezig met het aanvragen van een incassocontract?

Sommige employees trekken dan een standaardvragenlijst uit de lade in plaats dat ze met je meedenken. Om te voorkomen dat zoiets onnodig oponthoud geeft, heb je hier de standaardantwoorden op dit soort vragen (in dit geval van de Rabobank):
  1. Gebruikt u een softwarepakket? Indien ja, welk softwarepakket?
    Ja, de incassobatches worden als xml-bestand gebruiksklaar aangeleverd vanuit het onlineprogramma TSO-ASSISTENT.
  2. Indien u gebruik maakt van een softwarepakket, maakt u gebruik van bestandsformaat PAIN008.001.02?
    Ja, de te downloaden en in te dienen xml-bestanden zijn geheel conform de PAIN008 standaard.
  3. Maakt uw systeem onderscheid in “eerste”, “eenmalige” en “volgende” incasso’s en wordt er rekening gehouden met de bijbehorende tijdlijnen?
    Ja, er wordt onderscheid gemaakt tussen 'eerste' (first) en 'volgende' (recurrent) batches. Er worden géén 'eenmalige' batches ingediend. Er worden de kortste tijdlijnen gehanteerd, eventueel bij te stellen indien noodzakelijk.
  4. Heeft u uw machtigingenregistratie ingericht?
    Ja, er is een machtigingsregistratie ingericht. Alle benodigde componenten bevinden zich in de incasso-batch.
  5. Heeft u pre-notificatie ingericht? Dit is het vooraf informeren van uw klanten wanneer u gaat incasseren.
    Ja, de prenotificatie geschiedt per te versturen nota.
  6. Kan uw systeem het “bruto boeken” verwerken?
    N.v.t., er wordt niet bruto verwerkt. Storno's volgen uit de notificatie per bankafschrift. Het basissysteem dus, zonder retourbatch.