HOMELOGIN

WAAROM WORDT DE BETAALBATCH NIET GEACCEPTEERD DOOR DE BANK?

Check de batch

Inzage in de mogelijke oorzaken krijg je door de batch te valideren met de online xml-validator, bijv. die van de ING:
  1. Ga naar http://www.mobilefish.com/services/sepa_xml_validation/sepa_xml_validation.php;
  2. Scroll naar beneden naar het groene scherm waar staat: Input free online SEPA XML validation
  3. Open de dropdownlist onder waarin nu staat "No XSD schema" .
    Kies voor een incassobestand pain.008.001.02
    Of voor een betaalbestand kiest u pain 001.001.03 
  4. Dan daarboven het bestand uploaden met "Bladeren";
  5. Als het bestand er in staat vult u de Access Code in en klikt u op "Validate"
  6. Even wachten (maximaal een minuut).
    En u scrolt omlaag naar het gele "Output free online SEPA XML validation:"
  7. Daar zou moeten staan:
    "XML document is well-formed.
    XML document does validate against XSD schema."
  8. Als dat er in staat, dan gewoon uploaden naar uw bank. 
  9. Zijn er foutmeldingen ("Error"), zie dan beneden.

De meest voorkomende oorzaken van fouten

  • Een letter in de tenaamstelling met een diakriet (een letter een tekentje er boven zoals de ö) of een apostrophe in de naam (zoals in d'Agostino) - Vervang dit teken door de 'gewone' versie ervan of verwijder de apostrophe. Download de batch opnieuw;
  • Vergeten het bankrekeningnummer (IBAN) in te vullen - Vul het ontbrekende iban in. Download de batch opnieuw.
  • Vergeten de tenaamstelling in te vullen - Vul deze in. Download de batch opnieuw.
  • Je bent niet geautoriseerd tot het doen van batch-betalingen - Gebruik het andere pasje (dat waar de autorisatie op rust) om in te loggen bij online bankieren.

Andere fouten?

Neem contact op met support.