HOMELOGIN

SYSTEEMEMAILS VAN DE COORDINATOR KOMEN NIET AAN BIJ OUDERS

Het kan gebeuren dat systeemmails en groepsmails aan ouders en medewerkers niet altijd in de reguliere inbox worden ontvangen, maar in de zogeheten spamfolder terechtkomen en daardoor niet worden gelezen. Om dit te voorkomen adviseren we om aan de systeembeheerder van school of de ICT-leerkracht te vragen voor het volgende zorg te dragen:

  1. Een email-adres op het domein van de school en dat specifiek voor de TSO is bestemd (voor zover dat er niet nog is), bijvoorbeeld: tso@naamvanjeschool.nl.
  2. Opname van het IP-adres van TSO-ASSISTENT — 195.20.9.6 — in het zogeheten SPF-record van de server van de schoolwebsite.

Als deze maatregelen zijn genomen, plaats dan het specifieke tso-email-adres in het coördinator account onder SCHOOL in de kolom TSO-COÖRDINATOR en gebruik voortaan uitsluitend nog dit email-adres. Gebruik van een persoonlijk email-adres of een gmail-adres verhoogt namelijk de kans dat je emails in een spamfolder belanden of in het ergste geval niet aankomen.

Ook om organisatorische reden is het gebruik van een door school uitgegeven email-adres voor de TSO aan te bevelen; wisseling van de wacht zal bijvoorbeeld voor zowel ouders als school een stuk soepeler verlopen.